Ledige stillinger som museumsverter

Søknadsfrist 1. september 2024

Ved Stavanger maritime museum og IDDIS norsk grafisk museum og norsk hermetikkmuseum har vi ledig to faste 14% stillinger med oppstart så snart som mulig. Stillingene innebærer arbeid annenhver helg. Det kan være aktuelt å jobbe mer i perioder.

Museum Stavanger (MUST) er en unik kombinasjon av museer. MUST dekker fagområdene kultur-, natur- sjøfart- og industrihistorie.

Vi søker en serviceinnstilt, engasjert og imøtekommende vert som ønsker å bidra til å gi våre gjester gode opplevelser. Du er interessert i historie, glad i å fortelle historier og har evne til å engasjere både barn og voksne. Du er 18 år eller eldre, snakker flytende norsk og kan formidle på både norsk og engelsk.

Du trives i et til tider hektisk arbeidsmiljø med skiftende arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner

Det er en fordel, men ingen forutsetning, om du har bakgrunn fra museum.

Eller om du:

• har formidling eller pedagogikk i fagkretsen
  • kan formidle på andre språk enn norsk og engelsk
  • har erfaring med barn
  • har jobbet i butikk, kafé eller restaurant

Vi legger vekt på personlige egenskaper.

Arbeidsoppgavene vil variere, men felles for alle stillingene er:

• gi god og hyggelig service med betjening av resepsjon og butikk
  • enkel mattilberedning med kafésalg
  • gjennomføring av aktiviteter og omvisninger etter planlagt program
  • bistå pedagog ved behov med formidlingsaktiviteter
  • klargjørings- og stengeoppgaver, brann- og sikringsoppgaver
  • forefallende vedlikeholdsoppgaver

Vi har lokaler til utleie, og du kan bli spurt om å jobbe på eksterne arrangementer som konfirmasjon, foredrag og konserter.

Vi tilbyr:

Et kunnskapsrikt, inkluderende og stimulerende arbeidsmiljø.

En variert arbeidsdag med skiftende arbeidsoppgaver.

Faglig og personlig utvikling.

Førstehjelpskurs og brannkurs.

Lønn

• Timelønn
  • Lønnssatser etter Virke- Landsoverenskomsten for museer og andre kulturinstitusjoner